dirk

TIM HAAN LIJSTTREKKER VOOR GROENLINKS IN DELFZIJL

De leden van GroenLinks afdeling Delfzijl-Appingedam-Loppersum hebben afgelopen vrijdag de kandidatenlijsten en de verkiezingsprogramma’s vastgesteld voor zowel Delfzijl als Loppersum. Het bestuur is er trots op dat GroenLinks voor het eerst sinds jaren in Delfzijl aan de raadsverkiezingen deelneemt. Lijsttrekker… Lees verder

LEO VAN ESCH LIJSTTREKKER VOOR GROENLINKS IN LOPPERSUM

Brede coalitie tegen btw-verhoging

Een brede coalitie van onder andere GroenLinks, SP, PvdA, FNV, de Patiëntenfederatie, de Fietsersbond, de Koninklijke Boekverkopersbond, de Stichting Collectieve Propaganda voor het Nederlandse Boek, ANBO, de Groentecoalitie, FNV Jong en de Beroeps Organisatie Kunstenaars kondigt vandaag maatschappelijke actie aan… Lees verder

Kadernota: Algemene beschouwingen voor 2017

Algemene beschouwing n.a.v. de behandeling van de kadernota 2017.

Werk en Inkomen

Het gebied en de gemeente Loppersum in het bijzonder is na alle ellende van de afgelopen tijd (denk daarbij aan gevolgen van de gaswinning en krimp) dringend toe aan een keerpunt. Tijd voor een opwaartse spiraal.
Om weer een positief elan te krijgen is een stip op de horizon en een visie om die stip te bereiken noodzakelijk. Ik weet dat onze premier en de VVD daar anders over denken maar dit terzijde.

Fractie laat zich inspireren tijdens VPRO’s meetup “Doorbraak van Duurzaam”

Een donderdagmiddag, mooi weer, Green Drinks netwerkbijeenkomst met een VPRO’s Tegenlicht meetup in de Harbour Jazzclub in Winschoten, dit leek ons wel wat. Vooral de Jazzclub prikkelde onze nieuwsgierigheid.
Als fractie moet je af en toe over de schutting van de gemeente kijken en voor inspiratie de provincie in.
Deze bijeenkomst leek ons een mooie gelegenheid. Green Drinks Groningen brengt op geregelde tijdstippen en op inspirerende locaties mensen uit de provincie samen die actief zijn met duurzaamheid of zich er ermee betrokken voelen.

Wat klopt er van de argumenten achter het EU-referendum van #geenpeil?

Op 6 april a.s. mogen we stemmen over het samenwerkingsakkoord met Oekraïne. Nu het referendum dichterbij komt, verschijnt er veel informatie online en in de media over het samenwerkingsakkoord tussen Oekraïne en de Europese Unie. Helaas blijken veel argumenten tegen het verdrag vaak niet juist te zijn. Karel Smouter (hoofdredacteur van de Correspondent) checkte met mede-factcheckers Joost Vormeer en Arlette van den Berg de vijf grootste claims die op GeenPeil.nl voorbijgekomen zijn. Lees verder

Geld voor lokale duurzame energieprojecten.

Zes zonne-energieprojecten in Groningen krijgen van de provincie de zogenoemde ‘Postcoderoos’ premie van 20.000 tot 50.000 euro. Hiermee kunnen in totaal 6000 panelen worden geplaatst.

Drie van de zes projecten zijn gevestigd in de Gemeente Loppersum! Het gaat om Energiecoöperatie… Lees verder

Uit de Raad 30-11-2015

Herindeling :

Om de discussie over de herindeling in noord Groningen weer vlot te trekken heeft de provincie het initiatief genomen om een delegatie van elke raad uit de G7 gemeenten gezamenlijk in gesprek te laten gaan met het doel… Lees verder