Nicolette Scholten

Interview met Bé Schollema

be

‘IK HOUD ERVAN OM OUT OF THE BOX TE DENKEN’

Een rasechte PvdA’er in het GroenLinks-blaadje of op de GroenLinks-website. Dat is nog niet eerder voorkomen. Bé Schollema is wethouder geworden, niet alleen voor de PvdA, maar ook voor GroenLinks. De PvdA is zijn eigen partij en GroenLinks is de ándere eigen partij. ‘Zorg je ervoor dat ik plaatselijk GroenLinks-lid word?’, vraagt hij na afloop van ons gesprek. Hij laat zich graag uitnodigen op de ledenvergaderingen en andere bijeenkomsten. En hij is welkom!

Door: Nicolette Scholten

Bé is 34 jaar geleden geboren in Middelstum en hij woont er nu nog.

Uit de raad

UIT DE RAAD

De fractie van GroenLinks vond het vreemd dat er geen openbare discussie was in Loppersum over de gaswinning, het gasakkoord en de dialoogtafel. De fractie heeft erop aangedrongen om het gaswinningsdossier op de agenda te zetten en de fractie is uiteraard verheugd dat dit verzoek is gehonoreerd.

Door: Dirk van Impe

GroenLinks is de enige partij die ook in het verleden gepleit heeft om versneld los te komen van fossiele energie. Dit omdat fossiel niet alleen internationaal maar ook, zoals we nu zien, lokaal veel schade aanricht. En wie betaalt dan de factuur?