TIM HAAN LIJSTTREKKER VOOR GROENLINKS IN DELFZIJL

De leden van GroenLinks afdeling Delfzijl-Appingedam-Loppersum hebben afgelopen vrijdag de kandidatenlijsten en de verkiezingsprogramma’s vastgesteld voor zowel Delfzijl als Loppersum. Het bestuur is er trots op dat GroenLinks voor het eerst sinds jaren in Delfzijl aan de raadsverkiezingen deelneemt. Lijsttrekker voor Delfzijl is Tim Haan: met zijn 29 jaar een politiek talent die, ondersteund door een sterk team, goed in staat is om de stem van GroenLinks te laten horen. Loppersum heeft voor ervaring gekozen in de persoon van huidig raadslid Leo van Esch.

De ledenvergadering in Ons Dorpshuis in Loppersum was goed bezocht. Bestuursvoorzitter Bernard Baerends zei trots te zijn op wat er gepresteerd is: in Loppersum is GroenLinks stabiel aanwezig. De partij heeft bovendien invloed in het college, doordat Bé Schollema wethouder is voor zowel GroenLinks als de PvdA. De afgelopen periode is er veel bereikt, zowel op sociaal gebied als op het gebied van energie en milieu.

Huidig raadslid Dirk van Impe, lijstduwer op de lijst, is vanwege zijn werk in het land (hij is ondernemer op het gebied van duurzaamheid) na maart volgend jaar niet meer beschikbaar voor de raad. Maar GroenLinks kan altijd een beroep op hem doen voor inhoudelijke bijdragen. Op de tweede en derde plaats staan Anneke Knip uit Middelstum en Luut van der Kooi uit Oosterwijtwerd.

In Delfzijl is eveneens een prestatie geleverd. Een kerngroep heeft maanden gewerkt aan een sterke lijst en een verkiezingsprogramma dat staat als een huis. Bovendien is het een voordeel dat, als de herindeling haar beslag gaat krijgen, GroenLinks ook in Delfzijl sterk vertegenwoordigd is. De nummers twee en drie zijn respectievelijk Liedy van Opzeeland uit Meedhuizen en Martine Lesterhuis uit Holwierde.

In beide verkiezingsprogramma’s, hoewel verschillend en op de eigen gemeente toegespitst, zijn de groene en rode draden duidelijk zichtbaar. GroenLinks streeft ernaar dat beide gemeentes samen met de regio koploper zijn op het gebied van de energietransitie, duurzaamheid en sociale vernieuwingen: sterke schone dorpen en buurten in een toekomstbestendige regio.

De eerste drie kandidaten op de lijst van Delfzijl: Tim Haan, Liedy van Opzeeland, Martine Lesterhuis

1 Reactie op TIM HAAN LIJSTTREKKER VOOR GROENLINKS IN DELFZIJL

• Veel succes TIm. Als je Wint laat ik hem nog een keer knallen !! 🙂