Meldpunt Zwaar Verkeer(d)

Overal in het land klagen mensen over gevaar en overlast door zwaar verkeer. En dat is geen wonder. Vrachtauto’s, tractoren en landbouwmachines zijn steeds langer, groter en zwaarder geworden. Vooral het vrachtverkeer neemt toe. Onze binnenwegen en zeker de nauwe straten door onze dorpen zijn hier niet op berekend of aangepast.

Maar ook het verkeersgedrag van een deel van de chauffeurs baart zorgen. Niet voor niets klagen mensen over trillingen in huizen doordat hard over klinkerwegen en verkeersdrempels wordt gereden. Of omdat ze van de weg gedrukt door brede landbouwwerktuigen achter zware tractoren. Of omdat jeugdige tractorbestuurders roekeloos rijden.

Ook in Loppersum wordt geklaagd over het zware verkeer. Er wordt verwacht dat de gemeente en/of de politie hier wat aan doet. Maar dat blijkt niet zo eenvoudig.Wat soms helpt, is om de vervoerder of het loonwerkbedrijf te verzoeken hun chauffeurs te vragen het wat rustiger aan te doen. Als dat niet helpt, moet de gemeente of de politie optreden.

GroenLinks wil graag helpen om de overlast te verminderen.

Heeft u last van zwaar verkeer? Meld dat aan ons via onderstaand formulier.

Beschrijf de klacht en waar de overlast plaatsvindt. Zijn er vaste tijdstippen? ’s Morgens of juist ’s avonds? Weet u de naam van het bedrijf?

Aanmeldformulier: